Viborg Gulvforum havde gode priser, men ingen trafik

3150% flere søgeord i af top 3
Viborg Gulvforum har opbygget et stærkt lokalt omdømme ved at tilbyde gulve, gardiner, tæpper og fliser, men potentialet for at nå kunder uden for nærområdet var langt fra udnyttet, hvilket er grunden til at samarbejdet med os som deres aarhusianske SEO bureau, har givet mening fra starten.
Målet for samarbejdet var derfor klart: At styrke Viborg Gulvforums online tilstedeværelse og skabe vækst i webshoppen gennem øget synlighed på relevante transaktionelle søgeord.
Ved at fokusere strategien på synlighed for kategori- og produktsider, der direkte understøtter salg, har vi arbejdet målrettet på at skabe trafik, der konverterer. Med dette skifte i fokus blev Viborg Gulvforum i stand til at udvide deres marked og begynde at sælge deres produkter til kunder i hele Danmark.
Fokusområde for samarbejdet og strategi
Strategien blev designet med fokus på hurtig rentabilitet ved at prioritere såkaldte “longtail-søgeord” – længere og mere specifikke søgninger, som typisk har lavere søgevolumen, men også lavere konkurrence. Dette gjorde det muligt for Viborg Gulvforum hurtigt at opnå synlighed på søgeord, der direkte understøtter salget.
For at sikre et stærkt fundament for Viborg Gulvforums digitale tilstedeværelse valgte vi at undlade linkbuilding i den indledende fase. I stedet fokuserede vi på at opbygge en teknisk stærk og indholdsmæssigt optimeret hjemmeside, der kunne fungere som en robust base for fremtidige SEO-initiativer. Dette sikrede, at alle fremtidige tiltag, herunder linkbuilding, ville være strategisk, velplacerede og effektive.