GAMOBA GAMOBA
  • SEO
  • Google Ads
  • Automatisering
  • Cases
Kontakt os
GAMOBA
SEO – Kundecase:

Pitaya får forløst sit fulde SEO potentiale

På blot fire måneder steg Pitayas organiske tilstedeværelse med 253% på top 3 placeringer gennem et målrettet samarbejde med os som deres SEO bureau. Med en datadrevet fremgangsmåde og teknisk sparring blev Pitayas organiske vækst accelereret til nye højder.
pitaya-case
Tidsperiode for case study: 4 mdr.
Nye søgeord top 1-3
1
+1%
Nye søgeord top 4-10
1
+1%
Nye søgeord
1
+1%

465 ekstra søgeord i top 3 på fire måneder

I september 2024 begyndte vi vores målrettede arbejde med at forbedre Pitayas SEO-performance. Pitaya er en ung og dynamisk webshop, skabt af unge founders og drevet af passionerede medarbejdere, der alle brænder for mode til piger og kvinder under 30 år. Brandet har opbygget en stærk identitet og en loyal følgerskare gennem markedsføringskanaler som Instagram, TikTok, Meta-annoncering og Google Ads.

På trods af det stærke brand havde Pitaya et stort uforløst potentiale inden for organisk trafik. Med deres position som et velkendt navn blandt unge kvinder var der en oplagt mulighed for at udnytte dette momentum og øge den organiske tilstedeværelse. Strategien blev derfor at accelerere væksten i organisk trafik og synlighed ved at fokusere på at udnytte brandets eksisterende styrker.

Gennem en målrettet SEO-indsats, hvor vi arbejdede strategisk med både søgeordsoptimering, teknisk SEO og værdifuldt indhold, lykkedes det os at øge Pitayas synlighed fra 1.570 søgeord til hele 5.325 søgeord på blot fire måneder. Dette har været med til at cementere Pitayas position som en af de førende spillere inden for mode til unge kvinder og styrket deres evne til at tiltrække og konvertere organisk trafik.

Organiske placeringer – Pitaya

Fokusområde for samarbejdet og strategi

Da samarbejdet mellem GAMOBA og Pitaya blev etableret, lagde vi en strategi, hvor Pitaya selv stod for den praktiske udførelse af alt SEO-arbejde, mens GAMOBA fokuserede på strategi & søgeordsanalyse, teknisk SEO og løbende sparring. For at sikre en succesfuld start brugte vi august måned på at afholde to intensive workshops for Pitayas dygtige medarbejdere, Thomas og Rikke. Her blev de grundigt introduceret til Basic SEO, med fokus på, hvad der kræves for at rangere inden for modebranchen, hvordan man skaber godt indhold, og hvordan det udføres korrekt.

Fokusområdet var at øge Pitayas organiske trafik markant. Gennem en omfattende søgeordsanalyse identificerede vi 2.900 relevante og transaktionelle søgeord. Strategien blev derefter at prioritere de mest betydningsfulde søgeord og sætte gang i deres optimering. GAMOBA satte retningen for, hvilke søgeord der skulle arbejdes med, og sikrede kvaliteten ved at gennemgå arbejdet, inden det blev publiceret.

En særlig stor ros går til Thomas og Rikke, der ikke alene tog udfordringen op, men også leverede langt over vores forventninger med deres imponerende effektivitet og dedikation. Deres indsats har været en afgørende faktor i Pitayas succes med at accelerere deres organiske vækst.

Se udviklingen på nogle af deres største søgeord
Tasker (8.500 mdl. søgninger)
5bedre placeringer
Placering før: 6

Placering efter: 1

Mdl. søgninger: 8.500

Gallakjoler (12.000 mdl. søgninger)
9bedre placeringer
Placering før: 11

Placering efter: 2

Mdl. søgninger: 12.000

Ballerina sko (3.900 mdl. søgninger)
99bedre placeringer
Placering før: 100

Placering efter: 1

Mdl. søgninger: 3.900

Bikini (13.000 mdl. søgninger)
84bedre placeringer
Placering før: 88

Placering efter: 4

Mdl. søgninger: 13.000

Kjoler (14.000 mdl. søgninger)
46bedre placeringer
Placering før: 55

Placering efter: 9

Mdl. søgninger: 14.000

Toppe (12.000 mdl. søgninger)
2bedre placeringer
Placering før: 3

Placering efter: 1

Mdl. søgninger: 12.000

Nytårskjole (2.900 mdl. søgninger)
98bedre placeringer

Placering før: 100

Placering efter: 2

Mdl. søgninger: 2.900

Ræk ud til os
Skriv en mail
kontakt@gamoba.dk
Giv os et kald
60 41 90 50

Information

Kontakt

Virksomhed

Vestergade 19C

8000 Aarhus C

CVR: 44101653

Administrer samtykke til cookies
For at give dig de bedste oplevelser bruger vi teknologier som cookies til at gemme og/eller få adgang til enhedsoplysninger. Hvis du giver dit samtykke til disse teknologier, kan vi behandle data som f.eks. browsingadfærd eller unikke ID'er på dette websted. Hvis du ikke giver dit samtykke eller trækker dit samtykke tilbage, kan det have en negativ indvirkning på visse funktioner og egenskaber.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Manage services Manage {vendor_count} vendors Læs mere om disse formål
Se præferencer
{title} {title} {title}